Isnin, 17 September 2012

Perkembangan terbaharu penempatan GDL JQAF



...........Berdasarkan perkembangan terbaharu, penempatan untuk latihan j-Qaf mulai sesi ini tidak sama sebagaimana j-Qaf yang lepas. Kalau dahulu pelatih j-Qaf akan ditempatkan selama setahun setengah di sesebuah sekolah, kemudian selepas tamat latihan mereka akan ditempatkan semula di sekolah yang sama selama 36 bulan barulah mereka layak memohon pertukaran. Namun mulai penempatan kali ini, pindaan perjanjian telah dibuat di mana klausa "bertugas di sekolah yang sama selama 36 bulan selepas latihan" telah ditiadakan.

...........Implikasi dari perubahan itu, pelatih j-Qaf akan menjalani latihan di sekolah yang ditetapkan oleh JPN dan menjelang tamat latihan setahun setengah mereka perlu memohon penempatan negeri melalui IPG tempat latihan itu diadakan, sama sebagaimana pelatih program pendidikan yang lain seperti KPLI, DPLI ataupun PISMP. Ini bermakna mereka bakal ditempatkan di sekolah atau negeri yang memerlukan khidmat dan perjawatan berkenaan di mana-mana di seluruh negara.

...........Merujuk pertanyaan yang sering diajukan kepada pihak kami mengenai perlantikan dan penempatan guru KPLI j-QAF ambilan 2011, berikut dicadangkan agar merujuk terus dengan pegawai berkenaan di jabatan berikut:

Bahagian Pengurusan Sekolah Harian,
Aras 3 & 4, Blok E2,
Kompleks E,
Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan,
62604 Putrajaya
Kaunter Aras 3 : 03-88849586
Kaunter Aras 4 : 03-88849370
Fax : 03-88849315
URL: http://www.moe.gov.my/bpsh

Diharap jawapan yang diberikan akan menjawab persoalan yang dikemukakan.

Tiada ulasan:

Siaran Langsung

PORTAL RUJUKAN UTAMA

Laman Blog dan Web UPI & j-QAF PPD Selangor

Senarai Blog Rujukan

free counters